Església de la Pietat de Vic,
Sant Sadurní 3, 08500 Vic.
Sant Sadurní 3, 08500 Vic.
BAUERNKANTATE
(versió lliure de la Cantata dels Pagesos de Bach
BWV 212, amb flamenc, música electrònica i imatge)
Convit atemporal.
Allò burlesc, humorístic, la crítica social, la invitació als plaers més mundans, són conceptes que ens semblen llunyans a les expressions musicals d'èpoques remotes. També com les trobades entre diferents disciplines i estils de música, els camins creuats que amalgamen discursos aparentment contrastats en un sol moviment.
Johann Sebastian Bach i la seva Cantata camperola BWV 212 és una arma exquisida per desmuntar aquesta creença.
Aquesta última cantata coneguda, és precisament un mostrari de possibilitats dispars que es connecten i construeixen una fórmula particularment plural i afectiva.
Fou estrenada en un castell el 1742, composta per a un governant i recaptador d’impostos que ascendia al poder a qui s'elogia i critica, a ell i a la seva estructura oligàrquica gairebé literalment en l'obra, la cantata cohabita móns paral·lels.
Amb la utilització de cançons i danses populars barrejades amb estructures de cort noble i la insinuació de seduccions als plaers de la carn i l'alcohol, Bach ens estén una mà que travessa 273 anys per convidar-nos a la taula en una cantata que acaba en una taverna on la cervesa és el beuratge unificador.
El convit està servit.
La Fura dels Baus i Divina Mysteria atenen com a comensals reservant noves cruïlles interdisciplinàries on les músiques electròniques, la imatge multimèdia, el flamenc i una poètica contemporània de l'espectacle volen resignificar al públic actual un precepte atemporal i inherent a la Cantata dels pagesos BWV 212,
el de commoure i delectar sense barreres, sense limitacions.
COMPONENTS:
Ensamble barroco Divina Mysteria amb instruments originals:
Soprano, bariton, violi, viola, violone y clavicèmbal
Cantaora flamenca.
Música electrònica.
Vídeo projecció.
CONCEPTE:
Preestrena compartint l’espai de l’església de la Pietat de Vic amb l’exposició KANTORIANA, intervenció
escultòrica de Fernando Bravo al voltant de l’obra teatral de Tadeusz Kantor (1915-1990).
Interpretació de la partitura original amb fusió de flamenc, música electrònica, vídeo projecció i escenografia.
CRÈDITS:
LA FURA DELS BAUS
DIVINA MYSTERIA
Coodirecció idea i guió: Miki Espuma i David Cid
Direcció Musical: Pavel Amilcar, Thor Jorgen i Miki Espuma
Realització de vídeo: David Cid
Cantaora: Ginesa Ortega
Soprano: Eulàlia Fantova Álvarez
Baríton: Joan Garcia Gomà
Violí: Pavel Amilcar
Viola: Letizia Moros
Violone: Thor Jorgen
Clavicèmbal: Andrés Alberto Gómez
Producció: Marta Coll
BWV 212, amb flamenc, música electrònica i imatge)
Convit atemporal.
Allò burlesc, humorístic, la crítica social, la invitació als plaers més mundans, són conceptes que ens semblen llunyans a les expressions musicals d'èpoques remotes. També com les trobades entre diferents disciplines i estils de música, els camins creuats que amalgamen discursos aparentment contrastats en un sol moviment.
Johann Sebastian Bach i la seva Cantata camperola BWV 212 és una arma exquisida per desmuntar aquesta creença.
Aquesta última cantata coneguda, és precisament un mostrari de possibilitats dispars que es connecten i construeixen una fórmula particularment plural i afectiva.
Fou estrenada en un castell el 1742, composta per a un governant i recaptador d’impostos que ascendia al poder a qui s'elogia i critica, a ell i a la seva estructura oligàrquica gairebé literalment en l'obra, la cantata cohabita móns paral·lels.
Amb la utilització de cançons i danses populars barrejades amb estructures de cort noble i la insinuació de seduccions als plaers de la carn i l'alcohol, Bach ens estén una mà que travessa 273 anys per convidar-nos a la taula en una cantata que acaba en una taverna on la cervesa és el beuratge unificador.
El convit està servit.
La Fura dels Baus i Divina Mysteria atenen com a comensals reservant noves cruïlles interdisciplinàries on les músiques electròniques, la imatge multimèdia, el flamenc i una poètica contemporània de l'espectacle volen resignificar al públic actual un precepte atemporal i inherent a la Cantata dels pagesos BWV 212,
el de commoure i delectar sense barreres, sense limitacions.
COMPONENTS:
Ensamble barroco Divina Mysteria amb instruments originals:
Soprano, bariton, violi, viola, violone y clavicèmbal
Cantaora flamenca.
Música electrònica.
Vídeo projecció.
CONCEPTE:
Preestrena compartint l’espai de l’església de la Pietat de Vic amb l’exposició KANTORIANA, intervenció
escultòrica de Fernando Bravo al voltant de l’obra teatral de Tadeusz Kantor (1915-1990).
Interpretació de la partitura original amb fusió de flamenc, música electrònica, vídeo projecció i escenografia.
CRÈDITS:
LA FURA DELS BAUS
DIVINA MYSTERIA
Coodirecció idea i guió: Miki Espuma i David Cid
Direcció Musical: Pavel Amilcar, Thor Jorgen i Miki Espuma
Realització de vídeo: David Cid
Cantaora: Ginesa Ortega
Soprano: Eulàlia Fantova Álvarez
Baríton: Joan Garcia Gomà
Violí: Pavel Amilcar
Viola: Letizia Moros
Violone: Thor Jorgen
Clavicèmbal: Andrés Alberto Gómez
Producció: Marta Coll
Amb la col·laboració de:
L’albergueria - Centre de Difusió Cultural del
bisbat de Vic, STAGNUM, programació cultural de l'Estany.